Drie retailapps: Jumbo, SEQR en Fashionchick

Met de opkomst van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Jumbo, SEQR en Fashionchick.nl.

Jumbo’s bestel-app
Jumbo mag de laatste grote supermarktketen in ons land zijn die startte met e-commerce, inmiddels rolt de retailer innovatie na innovatie uit. In november ging de webwinkel live, in december volgde een mobiele app en nu is het tijd voor de bestel-app op de tablet. Daarmee is het Veghelse concern naar eigen zeggen de eerste supermarktketen van ons land.

Meer dan de helft van de huishoudens in Nederland heeft immers een tablet, dus dan is het handig om daarop aanwezig te zijn. “Het lanceren van deze app, waarmee je gemakkelijk je boodschappen kunt zoeken, vinden en bestellen, is voor ons dan ook een logische stap”, aldus e-commercedirecteur Roland van den Berg. Klanten kunnen hun bestelde producten afhalen in één van de vestigingen. What’s next?


SEQR
Eindelijk. Eerst waren landen als Zweden, Roemenië en België aan de beurt, maar de mobiele betaalapp SEQR is sinds deze maand ook in Nederland beschikbaar. Dat betekent dat shoppers voortaan kunnen afrekenen via een QR-code of near field communication. Ze bevestigen hun aankoop door een pincode in te voeren. Voor de eerste transactie moeten consumenten de app eenmalig koppelen aan hun bankrekening. Na elke betaling wordt een digitale factuur opgeslagen in hun smartphone.

Voor retailers is het handig dat ze geen nieuwe apparatuur hoeven te kopen om deze betaalmethode te faciliteren. Ze betalen ransactiekosten bij elke betaling via SEQR. Loyaliteitskaarten, kortingsbonnen en geld-terug acties kunnen direct aan de app gekoppeld worden. Onder meer McDonald’s, Burger King, Subway en Colruyt werken al met de betaalapp.



Fashionchick.nl

De social shoppingapp Fashionchick.nl stuurt zijn gebruikers voortaan ook pushberichten met aanbiedingen van stenen vestigingen van aangesloten retailers. Eerder moesten shoppers het doen met notificaties van de webwinkel van een retailer, maar tegenwoordig kunnen ze dus ook worden verleid tot een fysiek winkelbezoek. 

Consumenten ontvangen het pushbericht als ze zich op zo’n tweehonderd meter van de winkel bevinden en dan alleen als die ook echt open is. De app staat op 120 duizend smartphones en werkt op Android- en iOS besturingssystemen. In beide versies is Fashionchick uitgerust met de geolocatietechnologie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in