Advertorial: ​Lightspeed laat retailers opboksen tegen grote ketens

Advertorial: ​Lightspeed laat retailers opboksen tegen grote ketens

Kleine retailers ervaren hinder van de grote spelers in de markt. Zij zien steeds weer dezelfde ketens verschijnen in een winkelgebied. De opkomst van discount- en megastores maakt het lastig te concurreren. Plus: onafhankelijke retailers kunnen alleen maar dromen van de enorme inkoopkortingen die de gevestigde orde krijgt. En dat is jammer, want lokale ondernemers zijn bepalend voor een sfeervol straatbeeld.

Als kleine retailer heb je wel één immens voordeel ten opzichte van de grote ketens: de mogelijkheid snel te vernieuwen en in te spelen op de toekomst. Vandaag de dag betekent dat dat u consumenten helpt, waar ze ook maar zijn. Offline én online.

De consument van nu verwacht een online aanwezigheid van fysieke winkels. Je klant koopt immers niet alleen in een winkel - hij winkelt natuurlijk waar en wanneer het hem of haar uitkomt. En die verwacht overal dezelfde consistentie klantervaring. Dit noemen we omnichannel.

De klant is overal

Lightspeed helpt kleine tot middelgrote retailers deze ‘omnishopper’ tegemoet te komen. Naast een krachtig kassasysteem in de cloud biedt Lightspeed ook een omnichannel-integratie voor jouw winkel. Hiermee ben je 24/7 beschikbaar voor potentiële klanten en zijn de voorraden in je fysieke winkel en online shop aan elkaar gelinkt.

Zo speel je in op hoe een consument winkelt: iemand doet online inspiratie op en besluit daarom een kledingstuk eerst te passen in je winkel. Andersom kan je consumenten verwijzen naar uw webwinkel, wanneer zij geen tijd hebben uitgebreid te winkelen.

Vergeleken met grote ketens kunnen kleine retailers voor slechts een fractie van de prijs een omnichannel-ervaring realiseren. Via Lightspeed is een webshop namelijk met een paar clicks geregeld. Een duur development-team of technische kennis zijn dus niet nodig.

Klanten in de cloud

‘’Alles gaat in principe vanuit een plek. Dat voorkomt onnodige foutjes en bespaart tijd.’’

Maarten de Koning - Wijnhuis Heemstede

“Omnichannel betekent voor mij voornamelijk meer klanten te kunnen bereiken op een goede manier.” - Dian Iskandar, kledingwinkel Maha

“Lightspeed is gebouwd om te kunnen groeien, zodat we het op langer termijn nog beter kunnen doen dan we nu doen.” - Boris Blijham, oprichter The Phone Lab


Lightspeed helpt dus kleine tot middelgrote retailers het beste uit hun zaak te halen - met een krachtig kassasysteem dat klaar is voor de toekomst. Je kan daarnaast kiezen voor een omnichannel-integratie zodat je potentiële klanten altijd kan bedienen.

Meer weten? Vraag dan een gratis proefaccount aan!

Reacties 1


Reinder Koornstra 1 jun, 15:50

Er is natuurlijk geen enkele technische oplossing te vinden voor een verouderde strategie. Als zelfstandigen niet willen inzien dat ze onmogelijk 'Alles voor Iedereen" kunnen zijn, kan niets hen helpen van de uiteindelijke ondergang. Dit geldt ook voor winkelcentra, overigens.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in