​De week in vijf opvallende berichten

​De week in vijf opvallende berichten

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf opvallende berichten.

IKEA’s inzet op gehaktballen
IKEA staat vooral bekend om de grote blauwe dozen langs de snelweg. De meubels van de Zweedse keten zijn niet aan te slepen, maar dat geldt minstens net zo zeer als zijn voedsel. Door de enorme populariteit van de restaurants overweegt IKEA nu om standalone filialen te openen.

Lees verder bij FastCompany: http://bit.ly/2oXUfoR.

Hoe het Duitse Otto kunstmatige intelligentie inzet
Wie een glimp van de toekomst van retail wil opvangen, moet naar een klein kantoor in Hamburg. Daar zet Otto kunstmatige intelligentie in om zijn activiteiten te verbeteren. Een grote rol is weggelegd voor een ‘deep learning’ algoritme, dat zijn oorsprong vindt in het laboratorium van CERN in Genève.

Lees verder bij The Economist: http://econ.st/2pK9Sjz

Subway sluit honderden Amerikaanse winkels
Het zijn niet alleen de traditionele retailers zoals Walmart en Macy’s die in de Verenigde Staten in hun winkelportfolio snijden. Subway deed vorig jaar honderden filialen dicht. Het betekent de grootste inkrimping in de geschiedenis van een keten die decennialang bezig is geweest het land te verzadigen met broodjeszaken.

Lees verder bij Bloomberg: https://bloom.bg/2oQv2y6.

EBay dreigt Australiërs te blokkeren vanwege ‘onwerkbare’ belastingregels
Inwoners van Australië moeten er rekening mee houden dat ze binnenkort niets meer bij buitenlandse aanbieders op eBay kunnen kopen. Het Amerikaans veilinghuis is verbolgen over een het voorstel van de Australische overheid voor een importbelasting van tien procent.

Lees verder bij The New Daily: http://bit.ly/2oQQC5D.

Een winkel runnen duurder dan online verkopen? Nee hoor
Op het eerste oog zou je zeggen dat het goedkoper is om producten online te verkopen dan in fysieke winkels. Of dat de inzet van bestaande winkels als kleine dc’s voor online orders minder kost dan op zichzelf staande distributiecentra. Niets is minder waar, volgens adviesbureau AlixPartners.

Lees verder bij CNBC: http://cnb.cx/2pJTPCh.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in