Mymuesli in zes foto's

Mymuesli is in 2007 opgericht in Duitsland. Zeven jaar later heeft het bedrijf 340 werknemers in dienst, twee productiefaciliteiten, vijftien winkels en opereert de formule in vijf landen, waaronder Nederland. Oprichter Max Wittrock ziet zeker kansen voor fysieke winkels in ons land, zegt hij in het novembernummer van RetailTrends. “Volgend jaar openen we graag een winkel in Nederland, maar wanneer dat precies gebeurt, hangt ervan af of we een goede locatie kunnen vinden.” Een voorproefje van de Duitse foodformule mymuesli.

Het concept is eenvoudig: de consument logt in, kiest een basismix, voegt ingrediënten naar keuze toe (variërend van hazelnoten tot gojibessen), bedenkt een naam voor de creatie, bevestigt de bestelling en vervolgens wordt de mueslimix gemaakt en in een hippe koker thuis afgeleverd.

Alle ingrediënten zijn biologisch, bevatten geen toegevoegde smaak- en kleurstoffen en zijn afkomstig van regionale producenten. Consumenten die het lastig vinden om zelf een mix te bedenken kunnen voor een premixed variant kiezen zoals sportsmuesli, kindermuesli of paleomuesli (geïnspireerd op de nieuwste dieettrend, het paleodieet).

Muesli is een ideaal product om te personaliseren omdat mensen zich iets kunnen voorstellen bij het resultaat, zegt Wittrock. “Of je nu hazelnoten of cranberries, havervlokken of quinoa kiest, er kunnen geen misverstanden ontstaan. Bij een product als wijn is dat veel lastiger.”

Het winkelconcept kent verschillende varianten, afhankelijk van de beschikbare winkeloppervlakte. “De kleinste winkels zijn pure retaillocaties waar klanten de premixed varianten kunnen kopen. Zelf mixen op de winkelvloer is iets wat klanten heel graag zouden willen, maar wat niet mag vanwege hygiëneregelgeving”, vertelt Wittrock.

Grotere winkels hebben ook een functie als hotspotlocatie. Klanten kunnen er hun online bestellingen ophalen. “In de grootste vestigingen zit bovendien een coffeebar, waar mensen rustig kunnen zitten met een ontbijtje of een kop koffie”, aldus Wittrock.

In het novembernummer van RetailTrends meer over de naderende komst van mymuesli naar Nederland. Wittrock gaat verder in op de prestaties in zijn thuisland en andere markten en de kracht van de formule. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Bron: RetailTrends 11

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in