​Zo ziet de Bijenkorf er nu in Utrecht uit

​Zo ziet de Bijenkorf er nu in Utrecht uit

De Bijenkorf gaat rustig door met vernieuwen. De grondige verbouwing van het pand in Amsterdam is nog niet volledig afgerond, of ook de winkel in Utrecht wordt flink onder handen genomen. Sterker: de tweede etage is al helemaal vernieuwd.

 

Op de tweede verdieping vinden klanten voortaan onder meer een groot restaurant. Onder de naam The Kitchen - dat we al kennen uit Amsterdam, Den Haag en Eindhoven - biedt de warenhuisketen maaltijden uit de wereldkeuken aan, én typische Utrechtse specialiteiten als de Jan Hagel macchiato, Dom-taartje of broodje Oude Gracht-kaas. Het restaurant telt 320 zitplaatsen en biedt de gasten een uitzicht over de stad. The Kitchen is in de plaats gekomen van La Ruche, dat voorheen op de eerste etage zat. Dit restaurant maakt plaats voor een grotere schoenenafdeling voor dames.

De tweede etage is verder de uitvalsbasis voor de wijnboutique, die is uitgerust met een virtuele sommelier. Klanten kunnen via een iPad 'een passend wijnadvies van de speciaal opgeleide medewerker' ontvangen. Verder zijn er glazen, wijnaccessoires en boeken te koop in de boutique. Andere afdelingen op de tweede etage zijn koken/tafelen, active wear, kindermode en de click & collect-balie. De centrale klantenservice die voorheen in de kelder gevestigd was is verdwenen. Klanten met vragen kunnen nu terecht bij de medewerkers van de bewuste afdeling.

De opening van de vernieuwde etage wordt komend weekend gevierd. De verbouwing van het pand in Utrecht duurt nog tot medio 2018. Behalve dat de schoenafdeling voor dames wordt vergroot, komt er een mannenwereld in de kelder. De onderste verdieping is inmiddels leeggehaald en wordt medio februari weer opgeleverd. Daarna worden de parterre en eerste etage nog verbouwd. Het totale winkeloppervlakte wordt vergroot van negenduizend naar vijftienduizend vierkante meter.

In de Utrechtse vestiging zal volgens de retailer veel aandacht zijn voor beleving op de winkelvloer. "De Bijenkorf vervult de rol van beleveniswinkel met verve", zei voormalig directeur Jan Kessels onlangs al op RetailWatching. Hij is desondanks van mening dat de keten aan bloedarmoede lijdt. "De huidige interieurs zouden prima passen in Dubai, Hongkong of Kaapstad. Ze zijn van een soort uniforme luxe, zonder elementen die verraden dat je aan het winkelen bent in een stad met een grote historie."

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in