Wat deze week verder voorbij kwam…

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Racked, Bloomberg, The Conversation, Retail Gazette en Fast Company.

Doe dit dus niet
Fab.com haalde eens 325 miljoen dollar op in een investeringsronde en ging afgelopen week uiteindelijk voor een schamele zeven miljoen dollar van de hand. De koper krijgt er nog wel aandelen ter waarde van acht miljoen dollar bij, maar daar blijft het dan ook bij. Zes lessen uit de Fab-case.

Bron: Fast Company http://bit.ly/1ElnpBY

Zó 2014
American Apparel en Urban Outfitters zijn niet meer wat het geweest is, vinden veel Amerikaanse hipsters. De ketens hebben een poos succesvol gesnuffeld aan hipsterbrands, maar zijn één ding vergeten: als een hipsterstijl eenmaal mainstream wordt, is je winkel voor de echte hipstershopper niks meer aan.

Bron: Racked http://bit.ly/1EtBawQ

Recht op pizza
Foodketens als McDonald’s en Domino’s Pizza hebben in de Verenigde Staten last van lobbyisten, die hun producten in het verdomhoekje duwen. Hoe gezondheidslobbyisten en pizza-lobbyisten elkaar tot in het Amerikaanse Congres toe in de wielen proberen te rijden.

Bron: Bloomberg http://bloom.bg/1DRQwrm

Mooi in plaats van massaal
In de Verenigde Staten duiken steeds meer lifestyle centers op als antwoord op de megalomane winkelcentra die tussen 1950 en 1990 overal uit de grond werden gestampt. Lifestyle centers moeten een gevoel van authenticiteit uitstralen met bijvoorbeeld Franse gevels en pastel stucwerk. Behalve om te shoppen komen consumenten hier voor ontspanning, entertainment en om een hapje eten.

Bron: The Conversation http://bit.ly/1CFYSqJ

Kan allebei
Het maakt meisjes niks uit of een product voor een jongen of een meisje is, als ze zich er maar goed bij voelen. Dat is althans de conclusie uit een onderzoek onder meer dan duizend meisjes. Handig om te weten voor retailers, want door geslachtsneutrale producten aan te bieden bereiken ze een groter publiek. Is uniseks speelgoed bijvoorbeeld de gouden sleutel voor de speelgoedbranche?

Bron: Retail Gazette http://bit.ly/1BVEmmi 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in