Miss Etam, het meest besproken in damesmode

Miss Etam, het meest besproken in damesmode

Door Jaap van Zessen
Social media analist bij Buzzcapture

Miss Etam is op online en social media het meest besproken in de Nederlandse damesmode. MS Mode en Costes volgen daarna, maar wel op ruime afstand. De doorstart van La Ligna werd in korte tijd het meest besproken van alle merken.

Miss Etam meest besproken merk
Van de acht onderzochte damesmodemerken is Miss Etam het gehele jaar het meest besproken merk geweest. Bijna zestig procent van alle uitingen ging over Miss Etam. Op gepaste afstand volgen MS Mode, Costes en La Ligna. Al staat La Ligna vooral in de lijst vanwege de publiciteit rond de doorstart begin dit jaar.

In oktober werd het meest over Miss Etam geplaatst. Dit kwam met name door een succesvolle winactie op Facebook waarbij shoptegoed en een jaar lang Robijn wasverzachter te winnen was.

MS Mode genoemd rond overname V&D
Rond het faillissement van V&D werd winkelondernemer Roland Kahn vaak genoemd als mogelijke overnamekandidaat. Roland Kahn is eigenaar van onder andere Coolcat, MS Mode en Sapph. Opvallend is dat er niet één bericht vaak overgenomen is, maar iedere medium een eigen verhaal schrijft over Roland Kahn:

Costes kent weinig pieken
Costes is het hele jaar door besproken, maar kent geen enorme pieken in publiciteit het afgelopen jaar. Een winactie op Girlscene.nl leverde de meeste berichten op één dag op.

Meeste fans op Facebook voor damesmode
Van de acht ketens die Buzzcapture onderzocht is Facebook voor alle bedrijven het kanaal waarop de meeste fans zijn verzameld. In totaal hebben de bedrijven ruim 350 duizend likes verzameld op Facebook, dit is ruim 86 procent van de likes of volgers van alle social mediakanalen.

Miss Etam heeft met ruim tweehonderdduizend fans de meeste volgers, wederom meer dan MS Mode en Costes. Hierbij moet worden aangetekend dat bij de likes ook internationale volgers zijn opgenomen. Opvallend is dat op Witteveen Mode na alle merken een account hebben op Pinterest, en velen ook op Instagram. Twitter blijft ver achter vergeleken bij andere retailers. Waar andere merken dit kanaal gebruiken voor webcare, lijkt dit geen veelgebruikt klantenservicekanaal voor damesmode. Hoewel YouTube een geschikt middel kan zijn om de nieuwste mode onder de aandacht te brengen, hebben de merken geen van allen meer dan 320 abonnees verzameld. Bekijk in dit overzicht hoeveel fans de merken op de diverse kanalen hebben verzameld, zoals aangegeven zijn sommige van deze accounts internationaal:

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in