Gezichtsbedrog in de winkel

Ook de tweede pop-upwinkel van Frame is een plaatje. Een optische illusie, beter gezegd. Het Nederlandse magazine, naar eigen zeggen de grootste ter wereld op het gebied van interieurdesign, heeft in samenwerking met architectenbureau i29 een winkel gecreëerd waarin niets is wat het lijkt.

Eerder dit jaar opende Frame al een opvallende tijdelijke winkel in Felix Meritis in Amsterdam. De tweede winkel opende onlangs zijn deuren aan de Herengracht en kent een wisselende winkelidentiteit.

Van de voorkant heeft de winkel de uitstraling van een museum met witte panelen en zwarte frames in een verder volledig witte ruimte.

Van de andere kant blijkt het een driedimensionale installatie, waarin driehoekige zwarte displays de producten tonen. De winkel moet volgens Frame gezien worden als een mini-warenhuis, met uiteraard plek voor boeken en magazines van uitgeverij Frame Publishers.

Bij de opening lagen er producten van Lex Pott en de Nederlandse lingerieontwerper Tisja Damen. Behalve het werk van nieuwkomers zijn er ook producten te koop van gevestigde namen en merken. Verder worden er verschillende events gehouden in het winkelpand, zoals tentoonstellingen en lezingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in