H&M's mooiste

H&M heeft donderdag zijn nieuwste flagshipstore van ons land geopend. “In slechts dertien weken tijd hebben we de voormalige Maison de Bonneterie in een compleet nieuwe jasje gestoken”, zegt countrymanager Susan Krau in het Algemeen Dagblad. En dat ziet er zo uit.

Maison de Bonneterie verraste alweer anderhalf jaar terug met het nieuws zijn winkels op slot te doen. In 1913 werd de winkel aan de Buitenhof in Den Haag geopend, maar het werd tijd voor nieuwe huurders. Het familiebedrijf achtte het door de te lang aanhoudende recessie in de detailhandel economisch niet langer verantwoord de winkelactiviteiten zelf voort te zetten.

H&M was er als de kippen bij. De Zweedse modeketen zag potentiële flagshipstores ‘van internationale allure’ in de winkels van Maison de Bonneterie in Amsterdam en Den Haag. In de hofstad is dat in ieder geval gelukt, als we Krau moeten geloven. Het is volgens haar misschien niet de grootste H&M van Europa, maar zeker wel de allermóóiste.

In de donderdag geopende vestiging van bijna vierduizend vierkante meter vinden klanten op zes verdiepingen alle collecties van H&M. Van dames- tot herenmode en van sportkleding tot de designercollectie Balmain x H&M van Olivier Rousteing. Een collectie die direct na de opening uit de rekken vloog. Niet geheel toevallig was donderdag ook de lancering van die designercollectie.

De nieuwe flagshipstore van H&M beschikt over glas-in-loodramen, grote deuren, houten vloeren, marmeren kassa’s en sierlijke kroonluchters. Daarmee heeft het pand volgens het Algemeen Dagblad zowel van buiten als van binnen een chique, elegante uitstraling. “Het is een pronkstuk op wereldniveau geworden”, aldus Krau. “Een mooiere H&M kan ik niet bedenken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in