​De eerste Hutspot buiten Amsterdam

Het openingsfeest moet nog plaatsvinden, maar Hutspot is sinds vorige week actief in de Domstad. Daar wil de RetailRookie van vorig jaar laten zien dat zijn concept niet alleen in Amsterdam werkt.

Het filiaal in de voormalige Douwe Egberts-winkel in Utrecht is de derde vestiging van Hutspot, dat voorheen alleen in de hoofdstad actief was. Het pand is een monumentaal koetshuis en bevindt zich op een A-locatie (Vinkenburgstraat). “Dat moet ook, omdat we in Utrecht nog aan onze bekendheid moeten werken. Onze Amsterdamse winkels zijn al destination stores geworden”, aldus mede-eigenaar Pieter Jongens.

Hutspot beschikt er over één grote verdieping van driehonderd vierkante meter. Klanten kunnen er terecht voor interieuritems, kleding en accessoires en betaalbare kunst. Daarnaast is er een horecagedeelte waar ze een kop koffie of zelfs een wijntje kunnen drinken. Het filiaal beschikt namelijk over een alcoholvergunning en is op donderdag, vrijdag en zaterdag tot tien uur ’s avonds geopend.

De nieuwe winkel heeft een andere uitstraling dan de twee in Amsterdam. Zo is het interieur en de huisstijl veranderd, zegt mede-eigenaar Nick van Aalst. “De basis wordt wat strakker en dit zie je terug in de nieuwe winkel. De typische Hutspot-sfeer blijft uiteraard behouden.”

Hutspot biedt in Utrecht een podium aan veel nieuwe designers, kunstenaars en labels. Er gelden eigenlijk geen restricties voor partijen die tijdelijk gebruik willen maken van één van zijn vestigingen. Toch moet de retailer vaak nee-verkopen, omdat de aanvragen van nieuwe initiatieven volgens Van Aalst blijven binnenstromen. “Terwijl er zulke coole dingen tussen zitten.”

Van Aalst vertelde vorig jaar al graag een winkel in Duitsland te willen openen. Ook zou het concept zich goed lenen voor een Europese webshop. Het is volgens hem vooral belangrijk om als ondernemer iets te doen wat je leuk vindt. “Leuk hoor, om bij wijze van spreken een winkel in Almere te openen. Maar als dat betekent dat je elke dag lang onderweg bent, gaat dat tegenstaan. Je moet er wel elke dag met energie en enthousiasme voor knokken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in