​De partybeleving van Coolcat

Hoewel Coolcat volgens oprichter Roland Kahn marktleider is in de leeftijdsgroep tien tot vijftien jaar en hard terrein wint in de groep vijftien tot achttien, zit de modeketen niet stil. Het was tijd voor een nieuwe imago, dat in zijn nieuwe vlaggenschip in Tilburg tot uiting komt.


De winkel is veel lichter dan de normale winkels van Coolcat, zegt assistent-manager Lina Alvarez in het Brabants Dagblad. "Het ziet er industrieel uit."




De vestiging beschikt over zo'n 850 vierkante meter vloeroppervlak en moet 'beleving, trends en fun' centraal zetten. Zo is er onder meer plek voor internetzuilen, spelcomputers, airhockey en een interactieve tafel met daarop spelletjes en video's. Achter de toonbank wisselen de afbeeldingen elkaar af, waardoor het volgens het dagblad lijkt alsof je naar een gigantische gokkast staart.



Het nieuwste vlaggenschip moet een mengeling van arcade en een kledingwinkel voor tieners worden. De winkel is voor Coolcat een test om te kijken of het concept in de smaak valt, stelt Alvarez. De flagshipstore vormt de basis voor alle nieuwe winkels die de modeketen dit jaar opent.



Coolcat heeft consumentenpanels in verschillende leeftijdsgroepen, die demarketingafdeling feedback geeft. Door veel interactie met onze fans probeert de retailer onder meer met zijn winkels steeds vernieuwend te zijn, liet brand & pr manager Dunja Dirksen onlangs al in RetailTrends weten. "Onze nieuwste conceptstores zijn up-to-date en zorgen voor een partybeleving met de juiste vibe en inspiratie op de winkelvloer."


De nieuwe flagshipstore is gevestigd aan de Heuvelstraat in het voormalige pand van modehuis Gimbrère, dat het filiaal onderbracht bij zijn dameszaak verderop in de straat. Coolcat beschikte al over een vestiging in de Heuvelstraat, die als outletwinkel verder gaat. In totaal beschikt de retailer over ruim 130 vestigingen in Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in