​Het nieuwste paradepaardje van Apple

Apple weet als geen ander buzz te creëren door gewoon niets te zeggen. Sinds februari dit jaar werkte het technologieconcern aan de inrichting van een pand in Brussel, maar over de openingsdatum hield Apple de kaken stijf op elkaar. In augustus bereikten de geruchten en speculaties een hoogtepunt toen een lokaal wifi-netwerk met de naam Apple Store werd gedetecteerd en in uitgelekte documenten de datum 19 september stond. En ja, zaterdag was het zover.

Een enkele fanatiekeling bivakkeerde al sinds donderdag voor de nieuwe Apple Store in Brussel, maar de meeste belangstellenden verzamelden zich zaterdagochtend voor de eerste winkel van de hand van Jony Ive. MacPlus nam een kijkje.


Ive was eerder alleen betrokken bij het ontwerp van de Apple-producten, maar is sinds mei dit jaar ook verantwoordelijk voor het storedesign van de retailer. Eén van de veranderingen die op zijn tekentafel zijn bedacht, is dat er minder fotopanelen zijn. In de Store is in plaats daarvan één groot screen geïnstalleerd waarop verschillende producten worden getoond.







Zoals gewoonlijk springt de metershoge glazen winkelpui van de winkel gelijk in het oog. De eerste Apple Store van de Belgische hoofdstad bevindt zich overigens in goed gezelschap. De retailer maakt deel uit van het luxueuze winkelgebied Le Toison d’or, waar ook Dior, Chanel en Armani te vinden zijn.




Beeld: Jasper-Eyers Architects

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in