​Het eerste clubhuis van FuturumShop

FuturumShop heeft zijn ambitie om fysieke winkels te openen nooit onder stoelen of banken gestoken. De eerste vestiging moest in Apeldoorn komen, de thuisbasis van de online fietsenverkoper. De opening is inmiddels al een jaar uitgesteld – naar komend voorjaar – maar het eerste clubhuis is al wel geopend. En dat is eigenlijk ook een winkel.

Het clubhuis bevindt zich vlakbij het Vondelpark in Amsterdam, in de Haarlemmermeerstraat. Daar beschikt FuturumShop over circa 280 vierkante meter aan winkelruimte. Leveranciers hebben meegeholpen bij de inrichting door hun snellopende producten of andere ‘eyecatchers’ in de winkel te laten zien, vertelde oprichter Harmen van der Meulen eerder al.

Het clubhuis is het eerste fysieke touchpoint van de online verkoper waar klanten terecht kunnen voor een passend advies en ‘bikefitting’. Daarnaast kunnen ze het wielermuseum bezoeken, sleutelen aan hun fiets, nieuwe collecties bekijken of deelnemen aan één van de workshops. Of een online bestelling afhalen. Uiteraard allemaal onder het genot van een espresso, latte of cappuccino.

Het fysieke touchpoint werd alweer zo’n drie maanden geleden geopend. Het voelde volgens Van der Meulen weer als vijftien jaar geleden, toen de eerste klanten zich bij hem thuis meldden om een pakketje op te halen. “Het vertrouwen in internetshops was nog niet groot en het was natuurlijk ook heel gezellig om bij mijn ouders thuis in de achtertuin met een kop koffie even te wachten op je bestelling.”

Inmiddels is het vertrouwen in internetshops en in Futurumshop volgens de oprichter groot. “Dus waarom dan nu een fysieke shop? Eigenlijk noemen wij het geen shop. Het is een club, experiencecenter en eventlocatie in één. We noemen het FuturumClub Amsterdam Experience of kortweg FuturumClub.”

Van der Meulen verwacht dat de online conversie rond een fysieke winkel zal toenemen. “Als je alles bij elkaar optelt kunnen de winkels ons een mooie extra stimulans bieden voor zowel groei als in de beleving bij onze klant en uiteindelijk in bedrijfsresultaat.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in