​Appdate: Boots, MagBoox en Rimmel

​Appdate: Boots, MagBoox en Rimmel

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Boots, MagBoox en Rimmel.

Boots
De Britse apotheekketen Boots is ’s werelds eerste retailer die kan profiteren van de samenwerking tussen Apple en IBM, die bedrijven aan meer apps moet helpen. Boots heeft Sales Assist geïntroduceerd, een app die consumenten een betere ervaring in de winkel moet bieden. Hoe? Door de productdatabase van boots.com via iPads in de winkel via een medewerker beschikbaar te maken voor consumenten.

De app maakt gebruik van analytics, waardoor winkelmedewerkers persoonlijke aanbevelingen kan doen, zoals aanvullende producten of een alternatief. Die aanbevelingen worden gebaseerd op populaire zoekopdrachten, eerdere aankopen van consumenten en het laatste aanbod. Afrekenen gebeurt niet in de app, maar gewoon aan de kassa in de winkel.

MagBoox
De app hing al een tijdje in de lucht, maar is vandaag dan officieel uitgebracht. Met MagBoox kunnen consumenten voor 4,99 euro per maand onbeperkt boeken en tijdschriften lezen. Álle boeken en tijdschriften? Nou, in ieder geval een ‘groeiend aanbod’. De Eindhovense startup is daarvoor afhankelijk van de medewerking van uitgevers.

MagBoox ziet zich als concurrerend alternatief binnen de toegenomen mogelijkheden om media digitaal te consumeren. Dat je voor leesvoer niet meer naar een winkel van Bruna of Primera hoeft, weten we namelijk onderhand wel. "Feitelijk is MagBoox een streamingdienst die toegang biedt tot content”, aldus mede-oprichter Gokhan Colkusu. Vooralsnog betreft het een softlaunch, aangezien achter de schermen nog aan meer content en gebruikersgemak wordt gewerkt.

Rimmel
Rimmel heeft een app gelanceerd die met augmented reality werkt. Niet heel nieuw voor make-up, aangezien consumenten al make-up van andere merken virtueel kunnen proberen. Het bijzondere aan de app van Rimmel is dat deze ook make-up herkent, zowel van afbeeldingen als van fysieke personen. Door het voorbeeld met de camera van de smartphone te scannen gaat de app op zoek naar soortgelijke make-up in het assortiment van Rimmel.

De gebruiker van de app kan de make-up vervolgens met behulp van augmented reality op zichzelf projecteren. Bevalt het product, dan kunnen ze het direct online bestellen. Ook kunnen ze ervoor kiezen om zich naar het dichtstbijzijnde verkooppunt van Rimmel te laten navigeren. De technologie is overigens afkomstig van Holition, dat ook met HEMA samenwerkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in