Waarom Los Angeles het nieuwe modemekka is

Waarom Los Angeles het nieuwe modemekka is

Los Angeles steekt New York naar de kroon als stijlhoofdstad van de Verenigde Staten. De bonte mix van Hollywood, een opbloeiende techsector, lagere huurprijzen en rijke kunst- en eetcultuur lokken moderetailers en young professionals naar de City of Angels. Twaalf concepten uit het nieuwe modemekka op een rij, waarvan de eerste drie aan bod komen in het meinummer van RetailTrends.

Wittmore

Herenmoderetailer Wittmore is een van de formules die profiteert van de aanwas van young professionals. Daardoor ontstaat een steeds grotere behoefte aan hoogwaardige, zakelijke casualkleding.

Magasin

Herenmodewinkel Magasin komt uit de koker van Josh Peskowitz, voormalig fashion director bij Bloomingdale's. De retailer biedt 'zakelijke kleding die persoonlijkheid uitstraalt', aldus de oprichter.

Mohawk General Store

Zakelijke casualkleding zoals bij Mohawk General Store moet de slippers en kakikleurige broeken vervangen.

Alexander McQueen

Ook een van de zeven flagshipstores van Alexander McQueen bevindt zich in LA.

Just One Eye

In een historisch pand biedt Just One Eye een collectie aan high-end fashionlabels. De wordt opgesierd met werk van enkele grote kunstenaars, zoals Damien Hirst.

Beautiful Fül

Het eigentijdse mannenlabel Beautiful Fül haalt zijn inspiration uit diverse historische subculturen, zoals motorbendes en skinheads. De opening van de eigen winkel in downtown LA heeft de bekendheid van het label een flinke boost gegeven.

Sandast

Leerontwerper Milan Franeta heeft voor Sandast samengewerkt met enkele grote namen in de denim en leather. In de flagshipstore staan zowel Amerikaanse vintagetassen als een meer verfijnde, Italiaanse tassencollectie.

Helmut Lang

Het ontwerp van Helmut Lang combineert het galerie-achtige minimalisme van de vroege Califnornische winkels met eigentijdse kunst en contrasten tussen rauw en verfijnd.

Irene Neuwirth

Na veel succesvolle jaren als sieradenontwerper, introduceerde Irene Neuwirth haar creaties begin dit jaar in een eigen winkelconcept. Naast een verkoopruimte voor de juwelencollectie, is er een huiskamerachtige setting met nieuwe en vintage meubels, die de winkel een hybride uitstraling moeten geven.

I Love Ugly


Tussen de opkomende zakelijke modewinkels, biedt I Love Ugly een streetwearcollectie in zijn flagshipstore in West Hollywood. Het contrast van de matzwarte muren en de houten elementen passen goed bij d kenmerkende, donkere uitstraling van het Nieuw-Zeelandse label.

Popular Demand

Op de beroemde Fairfax Avenue opende streetwearlabel Popular Demand twee jaar geleden zijn eerste eigen winkel. Het merk staat bekend als de favoriet van vele beroemdheden

Theory

Theory staat bekend om zijn hippe en functionele basics. De winkel in Los Angeles is ruim van opzet en heeft zelfs een bufferzone tussen de pasruimte en de rest van de winkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in