Leesvoer voor de septembermaand

RetailWatching tipt zes boeken die professionals in retail niet kunnen missen. Een selectie van de meest opvallende en inspirerende boeken die onlangs verschenen, over onder Alibaba's groei en de hoe marketeers hun merken onsterfelijk kunnen maken onder shoppers.

Alibaba’s World
De auteur en voormalig Alibaba-werknemer belicht in dit Engelstalige boek de opmars van het Chinese e-commerceplatform. Erisman schetst verder hoe het was om deel uit te maken van Alibaba’s stormachtige ontwikkelingen en hoe de etailer omgaat met de onvoorspelbare Chinese regering. Een interessant relaas van iemand die als een van de eerste Westerse werknemers aan de slag ging bij deze reus.

Auteur: Porter Erisman
Prijs: 24,99 euro

Wat als de klant nee zegt?
De klant zonder slinkse trucjes van ‘nee’ naar ‘ja’ leiden is het thema van dit boek. Inzicht in de beste momenten en strategieën om ieder type klant te benaderen, gesprekken juist in te schatten, te zorgen voor een onmiddellijke klik met de klant ... Aan de hand van korte topics krijgt de lezer een snelle en efficiënte salestraining. Hoe laat je je klant inzien dat jij precies aanbiedt wat hij nodig heeft? Een antwoord op alle mogelijke weerstanden van je klant.

Auteur: Geert Delobelle
Prijs: 19,99 euro

Heldenmerk
Hoe ontstaat een positief beeld rond een merk? Van der Stighelen laat zien hoe marketeers personen en merken onsterfelijk kunnen maken onder consumenten. In enkele beelden vat hij samen hoe consumenten graag aan elkaar vertellen wat hun ervaringen zijn met merken en hoe marketeers daar verstandig op kunnen inspelen als ze die mechanismen kennen. Een bundeling van alle ervaring die Van der Stighelen als reclamemaker opdeed

Auteur: Guillaume van der Stighelen
Prijs: 24,99 euro

Groeten is gratis
In een tijd waarin boekhandels hun omzet zien dalen, wist de auteur haar boekwinkel op de rit te houden. Zelf schrijft Burger haar succes toe aan enthousiasme en zakelijke houding. Vernieuwing als een 'Pin only'-beleid, twitteren met klanten en wekelijkse events helpen natuurlijk ook. Hoe collega-retailers eenzelfde succes kunnen bewerkstelligen, deelt ze in dit praktische e-book.

Auteur: Monique Burger
Prijs: 14,99 euro

Magie in al je communicatie
Steve Jobs verkocht door zijn presentaties miljoenen producten. De methode uit dit boek geeft handvatten om communicatie even doeltreffend te maken. Met de beschreven voorbeelden en illustraties leert een marketeer bijvoorbeeld zijn doelgroep te raken.

Auteur: Bas Mouton
Prijs: 20 euro

Holacratie
Zappos werkt vanuit een holistische organisatiestructuur en daarmee wordt de onderneming wendbaarder en sterker, betoogt de auteur. Met zijn stappenplan kan elke organisatie aan de slag met holacratie.

Auteur: Brian Robertson
Prijs: 24,99 euro

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in