Diesels dubbelslag

Het Italiaanse kledingmerk Diesel heeft in Tokio twee winkels tegelijk geopend. De filialen bevinden zich bovendien naast elkaar: één reguliere Diesel-winkel en één voor de Black Gold-lijn.

In de (voor de kijker) rechter winkel is het nieuwe retaildesign van Diesel geïntroduceerd. Een concept waarin de nadruk ligt op lifestyle. Het ontwerp is strak en modern, maar moet bovenal met zijn inrichting een privéappartement nabootsen.

Klanten kunnen in de winkel terecht voor de volledige heren- en damescollectie, van kleding tot tassen en van schoenen tot accessoires. Ook wordt, hoe kan het ook anders in een appartement, de tafelwaar uit de Diesel Living-collectie te koop aangeboden.

Eén deur verder in het populaire winkelgebied Aoyama bevindt zich de eerste monobrandstore van Diesel Black Gold in Japan. De lijn bestaat al sinds 2008 en heeft een authentieke vintage uitstraling. Het interieur van de winkel is dan ook wat meer verfijnd dan die van de gewone Diesel-winkel. Er wordt gebruikgemaakt van een monochroom palet van industriële en ruwe materialen om de luxueuzere positionering van de lijn te benadrukken.

Ook de Diesel Black Gold-winkel verkoopt de totale mannen- en vrouwencollectie. Bovendien beschikken beide winkels over gelimiteerde denim- en andere exclusieve items, die alleen in deze twee winkels te verkrijgen zijn. Om de dubbelslag nog wat extra jeu te geven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in