​De Sligro van Emté

Sligro 3.0 bestaat inmiddels alweer een jaar. In maart 2014 introduceerde het groothandelsconcern een compleet nieuwe winkelconcept in Maastricht, dat in rap tempo wordt uitgerold. Emté volgt nu het voorbeeld van zijn grote broer. “We hebben de ruimte gekregen om te dromen”, zegt een woordvoerder. “We hebben niet vanuit de bestaande formule gedacht, maar zijn met een wit vel begonnen. We zijn gaan denken vanuit de kracht van Emté en Sligro. Dat heeft een volledig nieuwe supermarkt opgeleverd.”

De eerste Emté 3.0 werd woensdag in Dieren geopend. Daarvoor werd de winkel van 1300 vierkante meter volledig verbouwd. Zowel de huisstijl als de winkelinrichting is onder handen genomen. Een andere formulenaam is ook ter sprake gekomen, vertelt de zegsman. Dat bleek echter niet nodig, omdat er voldoende naamsbekendheid is in zijn verzorgingsgebieden.

Emté heeft meer ruimte gemaakt voor versproducten, die op verschillende afdelingen in de winkel worden bereid. Centraal in de winkel is ‘de keuken van Emté’ geïntroduceerd, waar verse maaltijd-, lunch-, rauwkost- en fruitsalades worden gemaakt. Klanten kunnen er bijvoorbeeld terecht voor handgemaakte pizza’s, tapas en ambachtelijke vruchtenyoghurts.

Verder worden in de winkel noten gebrand en is de kaasafdeling uitgebreid met aanbod van Sligro. Zo ligt er tegenwoordig een groot aantal nieuwe soorten buitenlandse kaasjes. De vleesafdeling is op zijn beurt uitgebreid met meerdere Spaanse en Italiaanse specialiteiten.

De bakkerij geldt als blikvanger van de supermarkt. ‘Diverse soorten kleinbrood gaan vanaf het deegstukje eerst in de rijskast om daarna door de dag heen te worden gebakken tot dagverse puntjes en bolletjes’, klinkt het vanuit de retailer.

Tegelijkertijd zijn ruim duizend artikelen in prijs verlaagd. De supermarktketen houdt zijn concurrenten naar eigen zeggen goed in de gaten. “En als het even kan, dan passen wij onze prijs aan.”

Sligro Food Group heeft een jaar gewerkt aan de ontwikkeling van deze nieuwe formule, passend bij de nieuwe positionering ‘de lekkerste supermarkt van Nederland’. Binnenkort worden nog twee vestigingen omgebouwd tot een pilotwinkel, waarna de drie vestigingen na het eerste kwartaal van 2016 worden geëvalueerd.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in