The Bakery: denim in een broodzak

Only for Men heeft vorige week in Reusel een combinatie van een exclusieve denimstore en een ambachtelijke bakkerswinkel geopend. Een winkel waar aankopen worden meegegeven in een broodzaak, liet oprichter Piet Feenstra eerder al weten tegen RetailNews. Bij The Bakery kunnen klanten genieten van versgebakken koeken en broden, speciaalbieren en bovenal terecht voor merken als Denham, Replay, Nudie Jeans en Diesel.

Het familiebedrijf Only for Men werd in 2002 opgericht in Reusel met een winkel in de Bakkerstraat. Die voormalige bakkerij van 180 vierkante meter is nu met behulp van het bureau Binnenbrand verbouwd tot een volgens Feenstra ‘spraakmakende jeanswinkel’. Het nieuwe concept The Bakery in het Brabantse dorp is een aanvulling op de lokale modewinkel van Only for Men. Die werd verhuisd naar een nieuwe locatie iets verderop, waar de retailer de beschikking heeft gekregen over 550 vierkante meter oppervlakte.

The Bakery creëert naar eigen zeggen een winkelbeleving die in alle opzichten vernieuwend is. The Bakery belooft bijvoorbeeld ‘denim craftmanship’ in huis te hebben: de ultieme liefde voor en kennis van denim fashion met medewerkers die het denimbloed door de aderen hebben stromen.

Modewinkels worden vaker van ambachtelijke elementen voorzien, weet ook The Bakery. In zijn geval komt de 150 jaar oude vloer van de entree uit een school, weet label1114. Het plafond is afkomstig uit een klooster en boven de balie hangen fabriekslampen die volgens het interieurdesignblog voor het juiste sfeerlicht zorgen.

De winkel beschikt verder onder meer over een grote oven en een werkplaats waar klanten terecht kunnen met hun kapotte jeans. Bakkersproducten liggen verspreid door de hele winkel.

De winkel maakt deel uit van het nieuwe modeplein ‘De Brinck’ in Reusel, waar mode, food en lifestyle gecombineerd worden. The Bakery is dagelijks geopend en heeft met drie koopavonden extra ruime openingstijden. Daarmee volgt het concept het voorbeeld van zijn grote broer Only for Men, dat met ‘mannelijke openingstijden’ al langer succesvol zegt te zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in