Jan Zeeman blijft betrokken bij textielsupers

Jan Zeeman luncht eens in de maand met Zeeman-ceo Bart Karis om ideeën uit te wisselen. “Het is als eigenaar niet verstandig de afstand tot het bedrijf te groot te laten worden”, zegt de oprichter van de gelijknamige textielketen in Het Financieele Dagblad.

Zeeman stopte eerder dit jaar als commissaris. De inmiddels 72-jarige Jan Zeeman maakte sinds 2007 deel uit van de raad van commissarissen. Destijds moest hij naar eigen zeggen ingrijpen, omdat het assortiment net als bij veel branchegenoten steeds luxer werd. “Daarmee verwaterde de oorspronkelijke formule en werden de resultaten minder.”

Tegelijkertijd werd Bart Karis aangesteld om de weg omhoog weer te vinden. Jan Zeeman heeft nog altijd groot vertrouwen in de ceo, zegt hij nu. “Hij snapt het vak. Vooral de nieuwe reclamecampagne vind ik briljant.” In die campagne nemen klanten de plek in van modellen. “Dat heeft veel goodwill opgeleverd, de response was overweldigend en de spontane sollicitaties stroomden binnen.”

Zeeman richt zich tegenwoordig met name op de vastgoedtak van Zeeman, terwijl hij met Navitas Capital investeert in sectoren als kinderopvang en fietsen. Die investeringsmaatschappij is tevens sinds vorig jaar grootaandeelhouder van Vrijbuiter.

Ook de drie zonen van Jan Zeeman zijn niet direct bij de textielsupermarktketen betrokken. Wel zijn ze allemaal lid van de stichting die de aandelen beheert, laat Jan Zeeman weten. Ze worden om beurten meegenomen naar belangrijke afspraken, om te zien ‘wie er in de soep roert’. Na zijn overlijden nemen de drie zonen het vetorecht over. “Op die manier zijn zij dus wel degelijk van groot belang voor de continuïteit van het concern.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in