Rollen door House of Vans

Schoenenmerk Vans mikt op de skateboardende, creatieve en misschien wat tegendraadse consument. Met zijn House of Vans dat in 2014 zijn deuren opende in Londen draagt het brand die waarden uit. Bezoekers worden hier volledig ondergedompeld in de merkcultuur van Vans.



House of Vans is gevestigd in een honderdvijftig jaar oud gangenstelsel bij treinstation Waterloo en ligt vlakbij het bekende Leake Street, waar graffitispuiters hun kunsten vertonen. Het gebied van het schoenenmerk strekt zich uit over 2500 vierkante meter en bevat vijf aparte tunnels.



House of Vans moet een culturele hub zijn, waar Vans-dragers zich kunnen uitleven op hun skateboard en vergapen aan films, kunst en muziek. Tevens zit er een restaurant. Elke tunnel biedt aan één van die activiteiten de ruimte. 






In het skatepark kunnen skaters van diverse niveaus terecht. De gangen in het gebied zijn onderling verbonden via een rubberen vloer, die geïnspireerd is op de kenmerkende rubberen zool van de Vans-sneakers.



Om te zorgen dat het prettig is om tijd door te brengen in de ondergrondse ruimten zijn overal lichtstrips met een warme tint aangebracht. Visuele herkenningspunten, zoals de cijfers die de verschillende tunnels aanduiden, zijn voorzien van neonlicht zodat bezoekers gemakkelijk hun weg kunnen vinden. De verlichting van de skateruimte stelde de architecten voor een flinke uitdaging. Normaal zijn skateparken buiten, dus hoe creëer je een zo natuurlijk mogelijk effect? Daarom speelden de beroemde skateboarders Tony Alva en Christian Hosoi een adviserende rol op dit vlak.



Via webcams en livestreams van de events die er plaatsvinden, blijft de Vans-community van over de hele wereld verbonden met House of Vans en elkaar. De Londense vestiging is de eerste Europese in zijn soort. Brooklyn kreeg in 2010 de eerste House of Vans.

Bekijk hier een virtuale tour door House of Vans.

Beeld: Tim Greatrex

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in