De goudkoorts van Acne

De goudkoorts van Acne

Hoe kun je je verschuiving naar een meer luxe positionering duidelijker uitdrukken dan met een flinke laag goud? Dat moet Acne gedacht hebben bij de opening van zijn flagshipstore aan Madison Avenue in New York.

Het is de vierde winkel van het Zweedse fashionlabel in de Verenigde Staten, en zelfs al de derde in New York. De inrichting is zo minimalistisch als we van een Acne-winkel gewend zijn, maar voor het eerst komt de nieuwe leidende kleur goud overal in terug. Hiermee wil het merk naar eigen zeggen de 'allure' van de locatie benadrukken: het luxueuze Upper East Side.

De winkel meet 230 vierkante meter en is ontworpen in samenwerking met de Brit Max Lamb. Hij ontwierp de houten tafels en krukjes die qua vorm aan rotsformaties doen denken. Ook de kleurrijke vloerkleden, die een extra visuele laag aan het geheel moeten toevoegen, zijn van zijn hand. De zwarte asfalt muren en pilaren contrasteren met de gouden elementen.

De flagshipstore aan Madison Avenue is een van de grootste Acne-winkels tot nu toe en biedt het gehele assortiment aan ready-to-wear kleding en accessoires. Later dit jaar opent Acne in San Francisco zijn vijfde Amerikaanse vestiging.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in