Dit is de 'walk in the park' van Brantano

Dit is de 'walk in the park' van Brantano

Door Nele Bruers
Business development manager bij DOBIT

Brantano is terug met een vernieuwd winkelconcept. De nieuwe baseline ‘like a walk in the park’ vat de kern samen: Brantano moet een plaats zijn waar iedereen samenkomt en zijn plekje vindt. Naast het schoenenaanbod zijn er drie kledingzones toegevoegd en enkele digitale implementaties.

Brantano is marktleider in kinderschoenen en sneakers in België. Gezinnen vormen een belangrijke doelgroep, maar ook vijftigplussers weten de retailer te vinden. De uitdaging met het nieuwe concept was dan ook het ontwikkelen van een winkel die dit brede publiek aanspreekt.

Scan, kies & match
Het 3D-voetscansysteem is al langer het handelsmerk van Brantano. In het nieuwe winkelconcept gaat de retailer hiermee een stapje verder. Naast de voetscan zijn op verschillende plaatsen in de winkel zogenoemde ‘check-points’ geïntegreerd. Dit zijn interactieve schermen waar de klant zijn klantenkaart en de barcode van de schoenendoos scant. Het systeem geeft vervolgens aan of het gekozen paar wel de juiste match is: is de schoen te groot, te klein, de wreef te smal. De informatie verkregen via de 3D-voetscan, wordt zo omgezet in advies op maat.

De interactieve check-points fungeren ook als extra verkoopkanaal. Indien de juiste schoen niet voorhanden is, kan de klant via dit touchpoint nagaan in welke filialen de schoen wel beschikbaar is, of de webshop raadplegen en alsnog het juiste paar bestellen.

Van kop tot teen
Aan het schoenenaanbod zijn drie kledingzones toegevoegd, voor zowel mannen, vrouwen als kinderen. Bij deze zones laten digitale schermen content zien die de klant moet inspireren. Campagnebeelden en merkbeelden moeten het 'parkgevoel' nog meer naar boven halen. De investering in het hele 'digital signage'-platform zal op termijn renderen. verwacht Brantano. Alles wordt centraal aangestuurd, waardoor de content snel kan worden veranderd en bijgestuurd als dat nodigt blijkt.

Klanten lijken het concept te waarderen, blijkt volgens de retailer uit exitpolls onder zo'n duizend klanten. Inmiddels zijn acht Brantano-winkels vernieuwd. Tegen 2018 moeten alle honderd filialen omgebouwd zijn.



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in