​Drie retailapps: Etsy, Audvisor en Walgreens

Met de opkomst van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Etsy.com, Audvisor en Walgreens.

Etsy.com
Online platform Etsy.com dat gebruikers onderling handgemaakte producten laat verkopen, heeft zijn app onder handen genomen om die verkopen te stuwen. De homepage van de app is voorzien van drie nieuwe features: Recommended, Etsy Picks en Your Activity.

De update moet shoppers een betere en meer inspirerende ervaring bieden waardoor shoppen gemakkelijker wordt, zegt productmanager Bowen Slate-Green van Etsy. "Shoppers kunnen de marktplaats nu afspeuren op basis van hun eigen voorkeur." De content in de tab 'Recommended' is bijvoorbeeld persoonlijk afgestemd op de browse- en aankoopgeschiedenis van elke gebruiker, terwijl Etsy Picks de meest populaire producten per segment weergeeft.

De online marktplaats laat het niet bij deze update, belooft Slate-Green. "Het mobiele kanaal is een prioriteit voor ons. We zullen nieuwe features ontwikkelen die de experience voor onze mobiele shoppers verder verbeteren."

Audvisor
Advies afgestemd op de behoefte van drukke ondernemers, daar moet vraag naar zijn, denkt Audvisor. Via de gelijknamig app hebben gebruikers daarom toegang tot ingesproken tips en adviezen van experts over onder meer marketing en leiderschap. En elk inzicht is in maximaal drie minuten te beluisteren. Enkele namen: techkenner Guy Kawasaki, marketingblogger Seth Godin en start-upcoach Heidi Roizen.


Walgreens
Walgreens, Amerika's grootste apotheekketen, heeft iets nieuws bedacht. Consumenten kregen al via de app een notificatie wanneer het tijd was om hun medicijnen in te nemen, maar dat moet volgens Walgreens gemakkelijker. De retailer heeft daarom een update uitgevoerd, waardoor consumenten hun smartphone niet meer te hoeven ontgrendelen om de app te openen. Als er een notificatie in beeld verschijnt, hoeven ze alleen naar links te swipen om toegang te krijgen tot de app en te reageren op de melding.

Devices met een besturingssysteem van iOS 8.1 of hoger worden verder automatisch gekoppeld aan Healthkit. Met deze Appletool kunnen sporters onderling data over hun prestaties delen. Door de koppeling met HealthKit doen gebruikers van de Walgreens-app dat ook en kunnen ze punten verdienen die weer goed zijn voor korting.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in