Drie retailapps: CoSign, Drync, MapHook
02-01-2015

VORIGE VOLGENDE Reageer

Met de opkomst van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn.

Shoppable social media
CoSign is naar eigen zeggen de eerste app waarbij consumenten direct vanuit een social media-kanaal producten kunnen aanschaffen. Gebruikers kunnen foto’s uploaden van artikelen die een retailer aanbiedt en er een tag aan hangen. Hun volgers zien deze tags, ook als zij zelf CoSign niet gebruiken. De gebruiker ontvangt per getagd item punten, die ingeleverd kunnen worden voor korting of coupons bij de deelnemende retailers.

Als een volger een product via de tag koopt, levert dat de gebruiker commissie op. Retailers zelf kunnen hun social media-posts ook voorzien van een tag. Onder meer Nordstrom, Bloomingdale’s en Swarovski werken al met CoSign. Vooralsnog is de app alleen nog in een bèta-versie beschikbaar.



Bestel maar
Sinds 1 januari mogen wijnretailers in het Amerikaanse Massachusetts wijn bij consumenten thuisbezorgen. Speler Drync haakt daar gelijk op aan met de lancering van een applicatie waarin consumenten wijn kunnen bestellen. Daarbij geven de klanten aan bij welke van de aangesloten retailers ze hun order willen afhalen. Levertijd is één tot vier werkdagen. De retailer ontvangt een maandelijkse fee voor de samenwerking.

Gebruikers van de app kunnen andere gebruikers volgen en zien welke producten bij hen in de smaak vallen. Drync is verder de eerste wijnapp die Apple Pay ondersteunt, zodat shoppers met één tap kunnen betalen.

MapHook
Een digitaal dagboek met locatievoorziening, zo laat MapHook zich nog het beste omschrijven. In de huidige gehaaste samenleving zijn we ons onvoldoende bewust van de mooie dingen om ons heen, vinden de ontwikkelaars. Met MapHook kunnen consumenten en retailers daarom hun verhaal vertellen door middel van foto’s, notities en video’s.

Consumenten die bijvoorbeeld door een winkelstraat lopen en een mooi jurkje zien in een etalage, kunnen er een foto of video van maken en opslaan in de app. De post kan vervolgens worden gedeeld met andere gebruikers of later nog eens rustig worden bekeken. De app geeft daarnaast informatie weer van onder meer Wikipedia, Yelp, Facebook en Twitter. Retailers die op deze platforms te vinden zijn, verschijnen dus ook op MapHook. Ook kunnen ze aanbiedingen en evenementen onder de aandacht van gebruikers brengen.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Plaats een reactie
Vacatures